donderdag 28 juli 2011

ik ging op congé, en nam mee...

IKEA meets SMOBY
DE uitvinding van de vakantie: de autospeelmat. Ik was al een tijdje zinnens eentje te maken, maar toen kwam de mama van Emma en Mona met een tutorial aandraven, dus moest ik maar gewoon volgen. Ik was oorspronkelijk van plan de koord volledig in te werken. Maar deze werkwijze leek me sneller en mooier. Maar ondertussen heeft De Zoon wel de nadelen gevoeld... Het arme ventje bleef nog al wel eens achter de koord hangen. Nu ja, met vallen en opstaan worden ze groot, niwaar?
Ik vond in de kringloopwinkel een speelmat van smoby en zocht daarbij mijn ikea-stofjes-kast uit en ging aan de slag. Helaas is het SD-kaartje met de ik-neem-mijn-speelmat-mee foto's verdwenen, dus enkel wat slechte actiefoto's:
SMOBY meets IKEAautospeelmat

En ik maakte nog een sweater en verknoeide een andere
De dag voor ons vertrek besloot ik dat ik ging stoppen met zomerspullen maken, en maar sweaters zou gaan maken voor de kids (patroon had ik al een jaar in de kast liggen). Ik dook de stoffenkast in, vond nog net genoeg voor 2 sweaters. Eentje voor De Zoon, en eentje voor De Dochter, meer euhm... die voor De Dochter stikte ik met de overlock ergens een beetje fout. Tijd zal uitwijzen of hij nog gered kan worden, maar ik vrees het ergste...
sweater

Gelukkig viel het weer reuze mee, en heeft ze hem niet gemist.
Groetjes,






En voor diegene die denken: he, waar blijft die beloofde give-away?! Wel, hij is af, nu alleen nog een foto nemen...

7 opmerkingen:

Lila Lime zei

Superleuk geworden!

Katrientje vanalles zei

speelmat is erg leuk en die trui heel ùmooi, welk patroontje gebruikte je ervoor?
Groeten katrientje

mama saartje zei

ik heb de link van de trui even toegevoegd. Voorlopig was dit de testversie, heb al enkele aanpassingen in gedachten. Nu hop naar een 'goede' versie...

Esther zei

En wil je ook verklappen waar je die stof vandaan hebt voor de speelmat? Ik ben al heel lang op zoek naar zulke stof (iets met weggetjes) voor mijn neefje, maar kan het nergens vinden..

mama saartje zei

het vierkant in het midden is een speelmatje van smoby dat ik in de kringloopwinkel vond voor 50 cent. Het heeft een laagje mousse aan de achterzijde, maar is wel flexibel. Op etsy vond ik ook nog deze stof: http://www.etsy.com/listing/78173546/jill-webster-on-the-go-playmat-panel?ref=sr_gallery_35&ga_search_query=roads&ga_search_submit=&ga_search_type=supplies&ga_category=supplies.fabric&ga_spelling_corrected=raods&ga_page=1&ga_facet=

Marina zei

Ik ga met u mee op reis, alleen al om op die speelmat te spelen.
En je sweater zijn mijn kleuren, heel mooi!

Kreatita T zei

Heel leuke speelmat, daar zal veel mee gespeeld worden!