maandag 11 maart 2013

olé, congé...

Vorige week gingen wij er een weekje tussenuit, naar Tsjechië. Heel toevallig, een vakantiehuisje voor een prikje kunnen huren, en dus kozen we de eerste week dat we konden boeken wanneer er nog kans was op skiweer.

Ik maakte dus nog snel snel voor de kindjes een balaclava


Ik maakte er eigenlijk 3, want ze blijken dus vrij klein uit te vallen, zelfs als je de juiste hoofdmaat nameet. Zo kreeg De Zoon dus de rode versie, en koos De Dochter nog snel een ander kleurtje. Bij aankomst bleek het echter zulk schitterend weer dat de helm wel volstond om te gaan skiën.
Maar he, als ik zo buitenkijk, dan zullen ze nog wel van pas komen ;-)

De Zoon kreeg nog een warme trui van een fleece overschotje, zelfde model als zijn nieuwe lievelingstrui. En ik knipte nog snel een body van bij zeeman kapot, naaide er wat boordstof aan, en hij had ineens een warm onderhemdje.


En wat zeker niet mocht ontbreken, waren de dekentjes voor de kinderen die ik meer dan een jaar geleden voor nieuwjaar maakte. (De uiltjesdeken maakte ik de avond voordien nog snel voor mezelf, maar het is een populair dekentje)
Heerlijk om onder te snoezen,

onder te knuffelen,
dekentjes

een goed boek te lezen
,

of als je in de auto verstoppertje wil spelen...



Het was plezant, daar in Tsjechië! Voor herhaling vatbaar...


3 opmerkingen:

Mie Katoentje zei

Wat een leuke naaisels alweer. De vakantie zag er supertof uit. En dat vond ik ook, dat die balaclava's klein uitvallen.

janusje zei

Heerlijke foto's! Het plezier en de gezelligheid spatten er van af. En die dekentjes... mmm, zo mooi en knus!

Pluisje zei

Heel mooi dekentjes!!En een toffe vakantie zo te zien!!